Как да използвам полезно времето си?



  
Здравейте, приятели!

В състояние на криза и извънредно положение, сякаш човек има повече време. Може би сега е момента да направим всичко, за което преди сме казвали "сега нямам време за това". А за какво имам време? Кога е точният момент? И защо все отлагаме едно за сметка на друго? Това са все въпроси, на които човек сам може да отговори за себе си, стига да се осмели. Трудно е и изисква сила човек да си признае, че нещо не прави както трябва. Но това е първата стъпка към промяната и новото начало. Защото все търсим ново начало и по-хубаво време, но ако може нищо от старото да не се разруши. А как да се случи?!! Всеки ден е ново начало и от нас зависи как ще изградим живота си. Всичко друго са удобни оправдания. И понеже няма повече време за губене, вече е време. Време е да си кажем край на всичко старо и ненужно и да спрем да се оправдаваме, че нещо не ни е както трябва. Всеки човек на планетата има 24 часа на ден и 7 дни в седмицата. Просто едни хора умеят да го ползват правилно, а други - съжаляват, че не са го направили. 

За мен тази равносметката се случи преди няколко години и оттогава си я правя периодично. Споделям с вас какво установих и какво ми помогна да се приближа до момента, когато вече не се налага да казвам "Нямам време" или да правя компромиси със себе си. Всеки човек има преброено време на тази планета и точно "времето" е нашия най-ценен ресурс. Защото то не се връща, не се заменя... Ето защо е от първостепенна важност да се научим да го управляваме правилно и в наша полза :)

Ето и моите 6: 

1) Моите мечти - Написах на 1 лист моя мечтан живот. Седнах и просто писах. Разказах подробно за всичко, което искам, но даже и на себе си не намирах начин да го кажа. Помня, че не знаех как да започна, а после не можех да се спра. Няколко страници бяха готови и знаех, че това е началото на реализацията им. Просто го знаех. И сега няколко години след това мога да кажа, че съм доволна, че го направих, защото иначе това време щеше да бъде загубено...

2) Отношения - Тук оцених цялото си обкръжение от хора. С кои се чувствам добре и кои ме натоварват. Отговорих си честно, защото го дължах на себе си. Илюзиите не водят до нищо хубаво и колкото да си повтаряме разни хубави неща, понякога те не са така. Всички хора, с които не се чувствах добре и които само искаха от мен без нищо да ми дават, просто се дистанцирах от тях. Защо ли? Защото това не е приятелство. Това е егоизъм и не исках повече да правя мечешки услуги на други хора. Така разчистих много време, което просто губех с безмислени срещи, от които накрая ме болеше главата. 

3) Гардероб - Дрехите трябва да носят удоволствие и увереност на човека, който ги носи. С годините промених мислите в главата си и оттам се наложи да махна дрехи, които вече не искам да нося, не са ми удобни или не ми носят радост. Подарете или продайте всичко, което вече не пасва на вашата личност. По-добре 3 рокли, които обичате, отколкото 33, които да тъпчете в шкафовете и да премятате от едно място на друго. Просто защото, за да е човек щастлив не му трябват много неща, а малко - но качествени. Поне при мен е така :)

4) Вещи в дома - С течение на времето човек трупа какво ли не. Подаряват му неща, които още с получаването знае, че няма да използва. Има 132123 картички от хора, които вече не вижда, нито чува. Отделно подрежда неща, които събират само прах. По този начин краде от времето си, защото постоянно подрежда и почиства прекалено много неща, които по-скоро го затормозяват, отколкото да са му необходими. Просто ги изхвърлете. Подаръците са си изпълнили предназначението да ви зарадват в онзи момент. Не е нужно човек да превръща къщата или живота си в музей или антикварна. Правилото е просто - "Не ми трябва, не ми носи радост, значи няма място в полето ми.". Разбира се вещите, които имат сантиментална стойност, могат да останат.

5) Без компромиси - Не правя неща, които не ми се правят. Не гледам филми, които от самото начало знам, че няма да ми харесат. Не чета книги, които не са ме грабнали в началото. Просто не правя неща, които вече съм опитвала и знам, че не са ми приятни. Това сваля допълнително енергията на човек и го поставя в ролята на жертва. Животът е прекалено кратък за губене на време, нали така :)

6) Моите 30 минути - Винаги има неща, които трябва да направим. Обикновено това е на работа. Ето защо е много важно всеки ден човек да отделя време за любими занимания. За неща, които го вдъхновяват и зареждат. За мен това е четенето на книга. За друг може да е пиене на кафе, спорт, разговор с други хора и т.н. Списъкът е много дълъг. Така че просто намери какво те кара да се чувстваш щастлив и всеки ден по го прави. 

Има статистика, че човек средно губи в социалните мрежи и интернет по 4 часа на ден. Това е изключително много време. Така че, когато човек следващия път иска да каже, че няма 30 мин. за себе си, това означава ли, че има 4 часа за други хора? 
Няма как да промениш другите, ако първо не си започнал от себе си. 
Без компромиси. Без оправдания. 
Дължиш го на себе си, защото си ценен :)


Кои са твоите 6?
























Comments

Popular Posts