"Кой те излъга какво е щастие" - Ралица Генчева (Ревю)

 "Кой те излъга какво е щастие" - Ралица Генчева


Брой страници: 168
Година на издание: 2018г.
Издателство: Ту Да Топ ЕООД

"Кой те излъга какво е щастие" - Ралица Генчева 


С тази книжка се срещнах съвсем случайно. Следя профилът на Ралица Генчева в Instagram от няколко месеца. Тя има и YouTube канал, където също слага интересни неща. Та скоро видях в нейния профил снимка на книга, която се оказа, че скоро ще излезе. Изобщо не знах, че тя пише книги и ми стана интересно на каква тематика са. От тези, които са налични до момента се спрях на тази, за която ще Ви разкажа днес "Кой те излъга какво е щастие"

Книжката е в много приятен по-малък формат. Шрифтът е заоблен с достатъчна големина на буквите. Има черно-бели снимки от време на време, които са много красиви и минималистични, в синхрон с текса. Съдържа 20 глави, които са от 5-10 странички и се четат доста бързо. Няма съдържание, което малко ме разочарова. Ако имаше такова, по-бързо можеше да се навигира през книгата и да се намират по-лесно нещата, които искаме да препрочетем.

"Кой те излъга какво е щастие" е лична история на авторката, където разказва за проблеми, които е имала и как се е справила с тях. Личи си искреното послание, което е искала да предаде на читателя. Смятам че се е справила чудесно със задачата. Темата за минимализма е фундаментална в творбата. На мен тази тема ми е интересна от доста години, но мога да кажа, че се старая да оптимизирам пространството и да имам по-малко вещи от около 3 години, когато прочетох книгата на Мари Кондо "Магията на подреждането". Там имаше едно правило, чрез което лесно преценяваме дали дадената вещ трябва да остане в дома ни. Въпросът беше следния: "Това носи ли ми радост?". В първия момент много се учудих. Винаги съм мислила нещо дали ми трябва или не, обаче дали ми носи радост, изобщо не ми беше минало през ума. Нещо толкова просто, а така необходимо. Та от тогава постоянно пренареждам, изхвърлям, подарявам неща, които вече са изпълнили своето предназначение за мен и не ползвам, или не ми носят радост.

"Кой те излъга какво е щастие" - Ралица Генчева 

Считам, че книгата е много полезна, особено за хора, които имат склонност да се затрупват от какво ли не, или да пазаруват, когато са тъжни, за да си доставят краткотрайна радост. Има много книги за минимализъм и за хюга, обаче тази обобщава всичко, което съм чела. Освен това дава възможност, чрез различните глави да се справим с решаването на проблемите си. Всеки ден може да се чете по 1 глава и така да се разчиства по 1 аспект от живота. Това би било чудесна едномесечна промяна за всеки човек. Мисля че е чудесен коледен подарък, както за хора, които не практикуват минимализъм, така и за други - които го обожават и може да открият нещо ново, което да приложат за себе си. 


А ти прочел ли си нещо от Ралица Генчева?

За въпроси, мнения и препоръки може да ме намерите в Instagram и Facebook :)







Comments

Popular Posts