Бурканче срещу болести

Бурканче срещу болести 

Здравейте! Днес бих искала да споделя с вас една идея за превантивна мярка срещу болести през есента и зимата. Преди около година намерих информация, която ми помага и до днес. И тъй като рецептата е изпитана лично от мен за дълъг период от време, многото кашлящи хора навън, в магазина и където срещаме случайни непознати, ме провокира да напиша този пост. 

Имунната система ни защитава, но за да го прави ефективно, трябва да й помагаме, като я поддържаме в готовност да се бори. Това се случва, като ядем разнообразна храна, приемаме достатъчно витамини, плодове и зеленчуци, доставяме си радост всеки ден, пием чай... Списъкът е много дълъг и може да го продължите сами, но защо пиенето на чай е толкова важно, поне за мен :) Ако ви е интересна и на вас тази тема, ще направя отделен пост ;)

След като сме си избрали чай, какво да му добавим?!!

Винаги съм казвала, че мързеливите хора са организирани и не си губят времето...от мързел. Та и аз съм така. Не ми се смесват 1000 неща по 4 пъти на ден(Изпивам 4-5 чая дневно). Ако трябва да го правя, вероятно ще се откажа, затова измислих следното:

  • бурканче (ползвам от горчица)
  • мед
  • джинджифил
  • куркума
  • черен пипер
  • канела (по желание)

Взимам малко бурканче и сипвам в 2/3 от него мед. Настъргцам на ренде, или нарязвам на ситни кубчета джинджифил. Не използвам сух! Слагам 1 ч.л. куркума и 1 ч.л. черен пипер. Бях прочела, че куркумата не се усвоява в организма без черен пипер. Затова ги ползвам винаги заедно, а и става леко люто, което ми харесва. Понякога слагам и малко канела, но не винаги. Всичко това се разбърква добре, затваря се с капачката и го прибирам в хладилника. Джинджифилът се консервира от меда и не потъмнява, не променя свойствата си. Всеки път като пия чай си слагам 1 ч.л. от тази смес. Понякога добавям в чая и малко лимон. 

Ако сте алергични към някоя съставка, НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ! Ако имате проблеми със стомаха, попитайте вашия личен лекар дали това е подходящо за вас. Тук споделям какво НА МЕН ми помага, а не какво всички трябва да правят. Разчитайте на собствената си преценка :)


Comments

Popular Posts