"Границите" - д-р Хенри Клауд, д-р Джон Таунзенд (Ревю)


"Границите" – д-р Хенри Клауд, д-р Джон Таунзенд


Брой страници: 296
Година на издание: 2016г.
Издателство: Нов човек

"Границите" – д-р Хенри Клауд, д-р Джон Таунзенд

За тази книга каквото и да се каже, все ще бъде малко. Просто тя е изключително ценна за всеки един човек. Подариха ми ваучер-подарък за книжарница. Това ми е любимият подарък и сигурно никога няма да ми омръзне. Исках да си купя нещо ценно, което да чета отново и отново, т.е. нехудожествена литература. Прегледах всичко и се оказа, че няма нищо което не съм чела, или което да преповтаря вече други книги. Реших че няма да купувам нищо. И тогава мъжът ми я забеляза, малка и жълта, последната, чакаща да бъде купена. Разгледахме съдържанието и вече бяхме сигурни, че искаме да я прочетем и двамата. Бях чела за границите оттук-оттам, колкото да ми стане ясно, че имам нужда да получа по-подробна информация.


„Границите“ какво всъщност е това, граници на какво? Това са границите в отношенията с другите, границите със самия себе си, комфортната зона, до която можем да се простираме без да изпитваме неприятно чувство в стомаха. Пак ще го кажа: Тази книга е феноменална и единствена по рода си!!!


Книгата е с меки корици, не съм я виждала другаде, освен в книжарница Сиела. Доколкото разбрах има различни издания. Нашата е с жълти тънки корици, жълтеникава хартия и много дребен шрифт. В началото това малко ме шокира. Защо е отпечатана по този начин?!! Но когато започнах да чета бързо свикнах и не ми правеше впечатление. И все пак – доста е дребен, но се преживява, заради съдържанието си.


В сайта на издателство "Нов живот" се оказа, че може да се поръчат всички налични книги. Не съм поръчвала, но е опция, ако книгата я няма другаде.

"Границите"

„Границите“ е разделена на 3 части. Първата е от 6 глави, в които е обяснено какво представляват границите. Всичко написано е не само теоретична част, но има множество примери от ежедневието. Втората част се състои от 7 глави, в които подробно са разгледани границите с отделни аспекти от живота – семейство, брачен партньор, деца, работа и други. И последната трета част е най-кратката. В нея са описани подробно житейски ситуации с поставени правилни граници. Примерен един ден от живота на жена е даден за пример. В началото на книгата е представен живота на същата жена, но как е изглеждал без поставени граници. Това е много полезно, защото са дадени методи за поправяне на нещата, които не са както трябва. 


Съществуват много книги на пазара, в които просто е обяснено нещо, но не е казано как човек може да го постигне, не са добавени и ситуации с примери. Такъв тип книги не помагат особено. Те са по-скоро, за да разберете, че имате проблем, но не се разбира точно как може той да бъде разрешен.

Заключение: Препоръчвам книгата. Бих я оценила 10/10. Ще я препрочитам отново в частите, в които искам да постигна успехи в изграждането на граници. Считам че "Границите" е полезна за всеки член от семейството във възраст по време и след тинейджърството, когато човек може да взима осъзнати и обмислени решения за живота си.











Comments

Popular Posts